poniedziałek, 3 stycznia 2011

Sprzedaż


Sprzedaż Bezpośrednia

Czym jest sprzedaż bezpośrednia? To jedna z form dystrybucji produktów i usług, w której szczególną rolę pełni osobisty kontakt Dystrybutora z Klientem. Dystrybutor, zaopatrzony w niezbędne materiały, przedstawia Klientowi w możliwie najbardziej atrakcyjny sposób ofertę dostosowaną do jego potrzeb. Co ważne, proponowane produkty są niedostępne w tradycyjnych punktach sprzedaży detalicznej.

W Polsce różne rodzaje sprzedaży bezpośredniej mogły się w pełni rozwinąć dopiero po 1989 roku, kiedy to zmiana gospodarczo-ustrojowa stworzyła realne możliwości czerpania wysokich zysków z tytułu tego typu działalności. Od tego czasu sukces w sprzedaży bezpośredniej osiągnęły już tysiące osób w całym kraju. Przyczyn tak ogromnego powodzenia sprzedaży bezpośredniej upatrywać można w fakcie, iż jej rozpoczęcie nie wiąże się z poniesieniem wysokich kosztów. Najczęściej jedyną inwestycją jest zakup materiałów, które będą pomocne w późniejszej pracy Dystrybutora.

Niepodważalnym atutem sprzedaży bezpośredniej jest jej efektywność. Dzięki osobistemu kontaktowi i indywidualnemu podejściu do każdego Klienta, Dystrybutor ma niepowtarzalną szansę zaoferowania niemal każdej osobie produktu odpowiadającego jej potrzebom i dostosowanego do jej prywatnych preferencji. Z kolei Klient zyskuje nie tylko dostawcę wysokiej klasy artykułów, lecz także dobrze wyszkolonego, życzliwego konsultanta. Nic dziwnego, że ta sytuacja bezpośrednio przekłada się na dobre wyniki sprzedaży!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz